
Për përdorim të menjëhershëm

Shqipëria: Rreth 257 media, por çfarë shfaqet në TV?
Tiranë dhe Budapest, 21nëntor 2005 –  Radio-Televizioni Shqiptar (TVSH) ka nevojë të
ngutshme ristrukturimi. Transmetuesit televizivë privatë në Shqipëri kanë pasur një përparim të
dukshëm, megjithëse tregu dhe mënyra e funksionimit të tij mbeten kaotike. Organi rregullator
kombëtar, Këshilli Kombëtar i Radios dhe Televizionit (KKRT), ka fuqi zbatuese të kufizuara
dhe nuk ka burime të mjaftueshme. Gazetarët në Shqipëri punojnë në kushte të vështira
profesionale.

Këto janë konstatimet kryesore të raportit kombëtar për Shqipërinë në serinë e monitorimit
Televizioni në Europë: rregullimi, poltikat dhe pavarësia, e promovuar sot në Tiranë. I prodhuar
nga Open Society Institute (OSI) në bashkëpunim me Institutin Shqiptar të Medias, raporti sjell
një analizë të detajuar të gjendjes së transmetimeve në Shqipëri. Gjithashtu ai formulon 28
rekomandime konkrete që kanë për qëllim ta sjellin sektorin televiziv në të njëjtën linjë me
standartet ndërkombëtare dhe me nevojat e qytetarëve në vend.

Transmetuesi i shërbimit publik - TVSH – përballet me shumë vështirësi. Duke mbuluar 73
përqind të territorit të vendit, ai mund të shihet nga më shumë njerëz se çdo transmetues tjetër,
megjithatë shikueshmëria e tij ka mbetur mbrapa në krahasim me stacione të tjera private.
Programacioni kulturor dhe edukativ i RTSH – i cili është jetësor për misionin e shërbimit publik
që ai ka – është kritikuar vazhdimisht si i pamjaftueshëm. RTSH shpesh akuzohet për
njëanshmëri kundrejt qeverisë. Presioni politik mbi RTSH mund të jetë i mprehtë, sidomos në
momente delikate si janë fushatat elektorale.

Përkrahja ndërkombëtare për ristrukturimin e RTSH është e papërfillshme – në 2004 arrinte deri
në € 15,000, sipas Alfred Dalipit, ish-Zëvendës Drejtor i Përgjithshëm i RTSH. Shuma e të
ardhurave nga taksa për televizorin mbetet e paqartë, edhe pse qëllimi i saj është të sigurojë
burimin kryesor të të ardhurave për RTSH. Vitet e fundit më tepër se gjysma e buxhetit të RTSH
ka ardhur drejtpërdrejt nga buxheti i shtetit dhe mënyra e përdorimit të tij nuk ka qenë gjithnjë
transparente.

Raporti i OSI i bën thirrje qeverisë ta transformojë RTSH në një transmetues të vërtetë të
shërbimit publik, duke qartësuar rolet dhe përgjegjësitë dhe duke garantuar transparencën e
administrimit. Ky debat duhet të përfshijë gazetarët e RTSH, drejtorët e tanishëm dhe të kaluarit,
autoritetin rregullator (KKRT), OJQ, si dhe komunitetin e gazetarisë në përgjithësi.

Ky raport, më i ploti që është botuar për transmetimin në Shqipëri, përshkruan gjithashtu rritjen e
shquar që ka pësuar transmetimi privat që nga fillimet e veta në 1995. Shqipëria, një vend prej 3.5

Teksti i plotë i këtij raporti gjendet në
http://www.eumap.org/reports/2005 dhe në
http://www.institutemedia.org.

Për më tepër informacion ju lutem
kontaktoni Ilda Londo:
ilda@institutemedia.org ose +355 4 229800,
ose Miriam Anati e OSI Budapest,
manati@osieurope.org, + 36 30 2748533.

Instituti Shqiptar i Medias
Albanian Media Institute

http://www.eumap.org/reports/2005
http://www.institutemedia.org
mailto:ilda@institutemedia.org
mailto:manati@osieurope.org


milion njerëzish, ka sot rreth 257 media. Duke pasur parasysh madhësinë dhe gjendjen e tregut,
këto shifra janë jashtëzakonisht të larta.

Të ardhurat nga reklama për sektorin televiziv në 2003 ishin € 6.57 milion, sipas një raporti të
botuar nga Qendra Shqiptare për Monitorimin e Medias. Pra, tregu i transmetimeve është larg të
qenit financiarisht i vetëmjaftueshëm. Rregullatori kombëtar bëri me dije se në 2003 49 përqind e
të ardhurave të stacioneve vinte nga burime të panjohura dhe se asnjë stacion nuk pati fitim.
Megjithatë, shumë pak stacione janë mbyllur. Ekonomia politike e transmetimit privat mbetet një
mister.

Transparenca efektive e pronësisë nuk garantohet me ligj. Investuesit e huaj nuk kanë pasur
interesa të mjaftueshme për të investuar në tregun mediatik shqiptar, gjë e cila shpjegon dhe
nivelin e ulët të investimeve të huaja. Nuk ka kufizime për pronësinë e ndërthurur të mediave të
shkruara me ato elektronike. Mungesa e të dhënave të besueshme të audiencës nxit kaosin në
tregun e reklamës. Në disa raste qeveritë përdorin fonde publike për të ngritur të ardhurat nga
reklama e transmetuesve të favorizuar.

Përgjegjësitë teknike dhe ato të vendosjes së standarteve të organit rregullator kryesor, Këshillit
Kombëtar të Radios dhe Televizionit (KKRT), janë të përcaktuara shumë gjerë; ai ka kapacitet të
dobët zbatues dhe nuk ka burimet e mjaftueshme. Në kohën që ky rregullator u krijua në 2000
shumë transmetues privatë funksiononin dhe nuk patën prirje për të mirëpritur apo respektuar
rregullimin.

Gazetarët në Shqipëri punojnë në kushte të vështira profesionale, shpesh pa kontrata. Nuk
ekzistojnë mekanizma efikase të vetë-rregullimit dhe vetë-censura shpesh shfaqet me perceptimin
e ndonë rreziku të mundshëm.

Shënim për redaktorët

Ky raport është pjesë e një serie raportesh nga 20 vende të ndryshme që monitorojnë “Televizioni
në Europe: rregullimi, politikat dhe pavarësia”. Raportet u përgatitën nga EUMAP, Programi i
BE për Monitorim dhe Avokaci i Open Society Institute, në bashkëpunim me Network Media
Program të OSI. Të gjitha raportet gjenden online në adresën http://www.eumap.org. Më tepër
informacion rreth Open Society Institute gjendet në adresën http://www.soros.org.

Raporti mbi Shqipërinë u zhvillua në bashkëpunim me Institutin Shqiptar të Medias (ISHM).
ISHM u krijua në 1995. Pas gati një dekade, ISHM është për momentin një nga aktorët kryesorë
të shoqërisë civile në Shqipëri si dhe një institucion i njohur trajnimi për gazetarët në rajonin e
Ballkanit. Gjithashtu ISHM është e angazhuar në dhe moderon debate mbi politikat për mediat,
legjislacionin e medias, studime për median, etj. Më tepër informacion mbi ISHM gjendet në
http://www.institutemedia.org.

http://www.eumap.org
http://www.soros.org
http://www.institutemedia.org

